Uitreiking kerstattenties voor onze vrijwilligers

Dit jaar is alles anders dus ook de feestdagen, maar juist nu vinden wij het belangrijk om te laten zien hoe enorm wij de vrijwilligers van Hospice Schagen waarderen.

Het gehele jaar door zetten zij zich voor gemiddeld twee diensten per week volledig vrijwillig in en begeleiden zij onze gasten en familie in het laatste stukje van het leven.

Ook in dit coronajaar zijn onze vrijwilligers ons trouw gebleven en dat maakt ons heel nederig.

Wij bedanken onze vrijwilligers hier normaal gesproken voor tijdens onze nieuwjaarsreceptie in januari. De vooruitziende blik liet zien dat dit geen doorgang zou vinden.

Wat zou een veilige manier zijn? Een drive in? Of…gaan we de pakketten thuis brengen? Maar ja gewoon thuis afleveren is ook maar gewoon toch? En gewoon zijn deze vrijwilligers niet. DUS ander plan.

Annemieke wist zich te herinneren dat de burrie haar “ridders” op een bijzondere manier had toegesproken. Met de Ledbus. En dus bellen met Rick van Ledschermbus.nl.

En gelukkig hij had nog tijd en de bus was nog niet gereserveerd. Op zaterdag 12 en zondag 13 december zijn wij met de ledbus getooid met een filmpje waarop Gerard Joling onze vrijwilligers persoonlijk toesprak en een PowerPoint met foto’s van alle vrijwilligers waar ALLE vrijwilligers op werden bedankt op weg gegaan.

105 pakketten. Start op zaterdag op de markt in Schagen en we eindigden die dag in Schagerbrug. Zondag start in Tuitjenhorn en we eindigden in t Zand.

Blije, ontroerende en dankbare gezichten. Prachtige reacties, en trots  dat zij onderdeel mogen zijn van Hospice Schagen. En wij? Wij zijn ongelofelijk trots op deze KANJERS. Dank, dank en nog eens dank aan onze vrijwilligers die met tomeloze inzet er zijn voor hen die dat zo nodig hebben.

Annemieke Eveleens namens Hospice Schagen.