Roos in de krant!

ingevoerd op 31-01-2019

We stonden er in weer in. In de zorgspecial van de zondagskrant (Rodi)!

Dit is Roos. Aangenaam.

Roos kookt een paar keer in de maand bij Hospice Schagen voor de gasten, familie, de verpleegkundigen en haar collega vrijwilligers. Hospice Schagen leunt op maar liefst 70 vrijwilligers. “Zij zijn de broodnodige aanvulling op de zorg door onze professionele zorgverleners. Voor de gast en zijn naasten kan de vrijwilliger veel betekenen. De zorg voor een naaste in de laatste levensfase is zwaar, emotioneel en intensief en betekent een grote druk op familie, vrienden en buren, de ’mantelzorgers’.” aldus Germa Jongejan, coördinator van de hospice.

Dankzij Roos en haar collega’s kan de naaste even tijd voor zichzelf vrij maken. Al deze vrijwilligers zijn speciaal opgeleid om mensen in de laatste levensfase en hun naasten te ondersteunen. Een zware, maar dankbare taak die al deze fantastische vrijwilligers wekelijks op zich nemen.

Hospice Schagen verleent op kleinschalige basis deskundige zorg aan mensen in hun laatste levensfase in een sfeer van rust, warmte en privacy. De verpleegkundigen en vrijwilligers ontzorgen de gast en zijn naasten en bieden de gast een thuis om op een menswaardige en respectvolle wijze afscheid te nemen van het leven.

“Wij zijn ongelooflijk blij en trots op ons team en op al die mensen, bedrijven en organisaties die ons steunen. Daar horen ook giften, donaties en sponsoring bij.” geeft Germa Jongejan aan.
Meer weten? Bezoek de website www.hospiceschagen.nl.

Rodi jan 2018 Rodi jan 2018